Home Innovatie & Strategie Naar een web van toestellen, processen en mensen

Naar een web van toestellen, processen en mensen

41

Technologie heeft zich zo diep in ons dagelijks leven genesteld, dat we ons van veel digitale toepassingen niet meer ten volle bewust zijn. Ze zijn vanzelfsprekend geworden. We gebruiken apps om onze sportprestaties bij te houden. En om de kortste route naar onze volgende afspraak te vinden. Ook onze wagens zelf hebben veel weg van een computer op wielen. Niets lijkt er op te wijzen dat daar de komende jaren verandering in zal komen. Integendeel, met de opmars van IoT-toepassingen (Internet of Things) krijgen nog meer ‘dingen’ een digitaal jasje.

Unieke klantervaringen

De simultane opmars van extreme computing power, connectiviteit en dataopslag in de cloud zetten de deur wagenwijd open voor nieuwe toepassingen. En wel in de meest uiteenlopende sectoren. Neem nu de hotelsector. Binnen afzienbare tijd checken we niet langer in aan de hotelbalie (tenzij we de robot die daar staat aan het werk willen zien). We hebben immers onze kamer zelf gekozen via een app. Onze smartphone zal dienst doen als beveiligde digitale kamersleutel. Als we onze kamer binnenkomen, zal automatisch onze favoriete muzieklijst afgespeeld worden. Een virtuele conciërge is 24u/24u beschikbaar. Ons verblijf zal gepersonaliseerd worden op manieren die vroeger ondenkbaar waren.

Meer dan alleen dingen

Nieuwe ontwikkelingen blijven elkaar in sneltempo opvolgen. Van het Internet of Things gaat het naar het Internet of Everything. Terwijl IoT vooral draait rond de communicatie tussen machines of toestellen, gaat het Internet of Everything een stap verder door ook mensen en processen in het geheel te betrekken, en dus letterlijk alles met elkaar te laten interageren binnen het netwerk. Dan gaat het niet langer over optimaliseren met behulp van technologie maar over transformeren. Over een compleet nieuwe manier van zakendoen, waarin data vertaald wordt naar inzichten die op hun beurt tot nieuwe inkomstentsromen moeten leiden.

Onder de motorkap van IoT-toepassingen schuilen verschillende technologieën.  In feite vormen die echter niet de essentie van IoT. IoT begint met een strategie die als doel heeft mensen betere prestaties te laten leveren en processen zo in te richten dat ze de groei van de business ondersteunen en de service aan de klant verbeteren. Alleen zo zal de technologie ook omgezet kunnen worden in nieuwe verdienmodellen.

Fundamenten bouwen

Ook bij Dell EMC staat die transformatie centraal. Met onze technologieën, systemen en diensten helpen we onze klanten hun digitale transformatie waar te maken, op een efficiënte en veilige manier. Via onze open source ontwikkelingen, onze oplossingen die specifiek gericht zijn om de productiviteit van werknemers, ongeacht waar of wanneer ze werken, optimaal te ondersteunen en onze continue focus op innovatie bouwen we mee aan een technologische basis voor nieuwe, data-gedreven businessmodellen.

Meer inspiratie omtrent digitale transformatie vindt u op het Dell Youtube-kanaal.

Dimitri Rubens, Client Solutions & Channel Marketing Manager BeLux Dell EMC

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in