Home Ondernemen & Business De channel-werkwijze veranderen: het jaar van de eenvoud

De channel-werkwijze veranderen: het jaar van de eenvoud

163

Het is niet de makkelijkste tijd om zaken te doen. Lexmark erkent dat onze channelpartners vooral geconfronteerd worden met de problemen die het huidige economische klimaat met zich meebrengt. Tegelijkertijd proberen ze de concurrentie voor te blijven en mee te gaan met de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Een veel gehoorde uitdaging vanuit onze partnergemeenschap is complexiteit. In feite zien we dit als het grootste obstakel waar het kanaal vandaag de dag mee te maken heeft. Multi-vendor-oplossingen effectief selecteren, implementeren, integreren, bedienen en beheren is geen eenvoudige opgave. Elk gaat gepaard met zijn eigen risico’s die verband houden met de complexiteit.

Een bijkomende uitdaging op het gebied van complexiteit is het feit dat de snelheid van de veranderingen sneller dan ooit wordt. Bedrijven moeten snel handelen om concurrerend te blijven en succesvol te zijn in de huidige markt. Zij kijken naar hun IT-leveranciers en vragen hen om snel kennis, technologieën en diensten te leveren.

Volgens onderzoek van Canalys zijn er enkele veelvoorkomende pijnpunten die IT-resellers tegenwoordig ondervinden. Dit zijn onder meer onervaren partnermanagers, de weg zoeken binnen grote hoeveelheden educatieve informatie en complexe administraties. In deze context is eenvoud nog nooit zo belangrijk geweest en vereenvoudiging van de channelprogramma’s zou een prioriteit moeten zijn voor elke leverancier in 2020 en daarna. De wereld is immers te competitief ingesteld om tijd te verspillen aan complexe interacties die geen toegevoegde waarde hebben voor een partner en zijn klanten.

Daarom wil Lexmark iedere stap van het proces eenvoudiger maken. Zo kunnen we het succes van partners beter ondersteunen en hen helpen om een blijvende indruk te maken in hun wereld. Dit doen we door de traditionele aanpak van channel-programma’s in de imaging-industrie anders aan te pakken. Denk hierbij aan het gemak waarmee partners worden aangetrokken, maar ook aan de branchespecifieke expertise en oplossingen die onze teams bieden.

Om partners te helpen navigeren door de complexe dynamiek van verkopen in het huidige klimaat, is ons uitgebreide partnerprogramma – Lexmark Connect – ontworpen om het makkelijk te maken om onze uitgebreide verzameling van tools, middelen en expertise te benutten. Dit hele programma is gebaseerd op het principe van eenvoud. Het stelt onze partners in staat om steeds complexere printomgevingen op verschillende manieren te beveiligen. Tegelijkertijd wordt er rekening gehouden met nieuwe technologische trends die tegemoetkomen aan de behoeften van werknemers die mobieler dan ooit zijn.

Wij geloven dat dit ons eigen marktsucces ondersteunt – door onze partners de kennis en tools te geven die ze nodig hebben om te groeien en winstgevender te zijn. Als je een bestaande partner bent of als je meer wilt weten over wat Lexmark te bieden heeft, ga dan naar Lexmark Connect.

Farid Kabdani, Field Marketing Manager bij Lexmark

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in