Home Data & Storage Hoe up-to-date is uw data?

Hoe up-to-date is uw data?

28

In juni is er een recordaantal faillissementen geweest binnen de IT. Er gingen in totaal 45 IT-bedrijven op de fles, het grootste aantal sinds november vorig jaar toen 57 ondernemingen op moesten doeken. In de afgelopen maand ging het vooral om zelfstandigen of bedrijven met minder dan tien werknemers. In Vlaanderen sloten 24 IT-bedrijven, in Brussel 12 en in Wallonië 9. Dat berichtte Datanews recent. Daarnaast maakte De Standaard afgelopen maand bekend dat Omega Pharma te koop staat en brengt De Tijd het nieuws dat Proximedia, één van de grootste Belgische leveranciers van internetdiensten aan kmo’s, wordt gekocht door de Franse reclamegroep Publicis.

Dit is slechts een kleine greep uit alle veranderingen binnen de Belgische zakelijke markt in één maand. Het is een dagtaak om deze ontwikkelingen bij te houden in uw database en ook niet alle wisselingen worden gecommuniceerd. Datakwaliteit is echter bepalend voor het succes van organisaties. Big data analytics, BI, sales- en marketingactiviteiten – er zijn weinig afdelingen die niet vertrouwen op data voor het behalen van resultaat. Hoewel deze data voor het oprapen lijkt te liggen, is het de kunst om alle informatie om te zetten in betrouwbare kennis waarop beslissingen gebaseerd kunnen worden. Met juiste, up-to-date informatie worden geen kansen verloren, maar wordt business gewonnen én geld bespaard.

Slechte data kosten geld, want:
–        Organisaties zijn niet in staat om alle relevante prospects en contacten op het juiste moment te benaderen;
–        (Externe) inside sales teams zijn minder efficiënt;
–        Campagnes binnen het CRM-systeem zijn niet altijd te volgen;
–        Salesteams worden ontevreden.

Onvolledige data
Wat kost het als u zich richt op de verkeerde accounts of de verkeerde entiteiten binnen de juiste accounts? Vooral aan de bovenkant van een markt bestaan er veel complexe en hiërarchische organisaties. Veel van deze bedrijven hebben tientallen of zelfs duizenden locaties. Op welke gaat u zich richten? U weet als geen ander dat u meer mensen moet spreken dan alleen de CIO op het hoofdkantoor. Wellicht bevinden de belangrijkste stakeholders zich op andere plekken, of worden beslissingen genomen door andere mensen. Wat als u niet weet wie deze belangrijke stakeholders zijn en waar ze zich bevinden? Wat kost het als het salesteam of callcenter iedere keer de verkeerde persoon op de verkeerde plaats aanspreekt?

Een volledig en up-to-date databestand is een voorwaarde voor het voortbestaan van een organisatie. Zoals we hebben kunnen zien, is er zoveel informatie beschikbaar. Laat het niet liggen, maar profiteer ervan. Integreer de installed base van de concurrentie in uw eigen databestand, breng in beeld wat de plannen van prospects zijn en vergeet de integratie met social media niet. Kunt u echter niet garanderen dat de data 100% betrouwbaar is, raadpleeg dan een externe dataleverancier. Zo ontstaat er een volledig beeld van uw klanten en prospects en kunt u ze beter op maat bedienen.

Katleen Antonissen, Managing Partner Computer Profile België

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in