Kleur maakt het merk
Kleur is een uitstekende manier om een merk gestalte te geven. Naast het bedrijfslogo is kleur het meest herkenbare aspect van de merkidentiteit. Kleuren...
Iedereen een mini-job?
Soms sta ik er toch van te kijken met hoeveel vuur iedereen disruptieve systemen als Uber en Airbnb verdedigt als de nieuwe manier van...
Social media: de grens tussen marketing en klantenservice
Wie klantenservice zegt, zegt social media. Elk B2C-merk is tegenwoordig actief op social media om consumenten met een dringende vraag of opmerking uit de...
Cyberbeveiliging bijkomend probleem voor Belgische energiesector
De Belgische elektriciteitscentrales liggen al maanden onder vuur in de media: Scheurtjes in de reactoren, pannes, en mogelijk terroristische doelwit. Naast al deze problematiek...
Als big data smart data wordt
In de ideale wereld heb je in één oogopslag zicht op alle data die je nodig hebt. In een ideale wereld zijn alle businessapplicaties...
Geen ervaring, wel een meerwaarde
Eindelijk afgestudeerd, en dan op zoek naar de job van je dromen. Velen komen na enkele maanden van een kale reis thuis. Meteen een...
Cloud biedt ook in België nieuwe kansen
Onlangs had ik met een collega een interessante discussie over de vraag of we Cloud nu vooral moeten zien als een technologisch onderwerp. Of...
Van digitale marketing naar digitale transformatie: 5 stappen naar succes
"Verandering is de enige constante," wil een oud gezegde. Sommige organisaties omarmen dit van harte, andere verzetten zich er verwoed tegen. Of dit nu...
Bimodale IT: de sleutel tot digitalisering
Toen de public cloud zijn intrede maakte, werd daar vaak de stempel ‘goedkoop’ op geplakt. Een goede zaak, want deze ontwikkeling volgde de vraag...
Behekst door teletekst
31 mei was de laatste dag waarop je op de kanalen van de VRT berichten van teletekst kon lezen. Drie en een half decennium...