Een strategie als een kameleon, geen stenen tafel
Strategie. Dat magische woord dat vroeger échte leiders onderscheidde van hun middelmatige - of zelfs ronduit abominabele - tegenhangers. Als zij het product was...
Technologie verkort slopende onzekerheid
De vakantie is alweer even voorbij. De tijd van reflectie, ontspannen, nieuwe voornemens. Ik weet niet hoe het u vergaat, maar in de dagelijkse...
Wie zijn gevaarlijker: cybercriminelen of consultancy-cowboys?
Voor elk bedrijf is het lastig om een veilig bedrijfsnetwerk te creëren, ongeacht de omvang van de onderneming. In grote organisaties is er een...
You are in great danger…if you think managing customer relations is just about a...
I’m still surprised to regularly meet decision makers that confuse the implementation of a CRM tool with a customer strategy. Don’t get me wrong....
Communicatie is nooit vrijblijvend
Als het hard begint te waaien kan je twee dingen doen. Je kan muren optrekken om je te beschermen tegen de wind. Of je...
Services are feeding the world
Some three years ago, Internet guru Marc Andreessen published an opinion piece in the Wall Street Journal arguing that software was eating the world....
iCloud of is het “Good-by” Cloud?
Een lek in Apple’s iCloud zou ervoor gezorgd hebben dat tientallen naaktfoto’s van bekende sterren op internet circuleren. Apple bevestigt dat een aantal iCloud-accounts...
Een CRM-systeem is meer dan een telefoonboek
Nu de markt langzaam aantrekt, durven bedrijven hun sales- en marketingbudget weer wat op te rekken. Niet alleen voor acquisitie, ook klantbehoud speelt een...
Bankiers worstelen met big data
‘KBC investeert de komende zes jaar een half miljard euro in big data’, lees ik in DataNews. Wat gaan ze ermee doen? Gaan ze...
Wanneer klanten vijanden worden, en hoe dat te vermijden
Generatie Y heeft maar weinig aandacht voor onze klanten. Dat was voor mij één van de meest opvallende bevindingen uit Acerta’s onderzoek, dat gevoerd...