Home Innovatie & Strategie Meeting equity: tijdelijke hype of blijvertje op kantoor?

Meeting equity: tijdelijke hype of blijvertje op kantoor?

47

Tijdens Covid zijn mensen meer en meer gewend geraakt aan vergaderen op afstand. Nu de pandemie zo goed als achter ons ligt, ontstaat er een nieuwe vorm van hybride werken, waarbij de moderne werkplek – en de verwachtingen van werknemers – een transformatie ondergaan.

Hybride werken, waarbij we afwisselend werken vanuit huis, op kantoor of zelfs in het buitenland, zorgt voor meer flexibiliteit en dat maakt toetreding tot de arbeidsmarkt aantrekkelijker. Dat is goed nieuws voor recruiters die op zoek zijn naar nieuwe medewerkers, die tegenwoordig de banen voor het uitkiezen hebben. Met flexibiliteit kunnen organisaties echt het verschil maken en dat is waar meeting equity om de hoek komt kijken.

Wat is Meeting Equity?

Meeting equity betekent dat iedereen op een hybride werkplek – dus of je nu werkt vanuit de logeerkamer, op kantoor of ergens onderweg – een gelijke kans heeft om op een gelijkwaardige manier deel te nemen aan een vergadering. Het zorgt ervoor dat technologische barrières tijdens het communiceren verdwijnen en een soepelere digitale samenwerking in elke willekeurige ruimte mogelijk is. Voor veel medewerkers is de verschuiving naar virtuele vergaderingen een mogelijkheid om vanuit huis te participeren en tegelijkertijd een concrete invulling te geven aan een meer flexibele manier van werken.

Technologie verbetert online vergaderen

Bij het creëren van de ‘perfecte’ vergaderruimte moeten organisaties veel uitdagingen overwinnen. Technologie speelt hierin een cruciale rol en de gekozen oplossing, denk aan Microsoft Teams, Zoom en dergelijke, moet wel flexibel genoeg zijn om in de bestaande infrastructuur van de organisatie te passen. Technologie moet de manier waarop we vergaderen niet veranderen, maar eerder verbeteren door de samenwerking te bevorderen en een gelijke ervaring voor iedereen te creëren – ongeacht waar de deelnemers zich bevinden.

Een van de meest voorkomende uitdagingen bij hybride werken is dat niet we niet iedereen even goed zien en horen. Een interactief scherm is de belangrijkste oplossing voor dit probleem. Externe deelnemers zijn zo zichtbaar op het grote scherm en het is net alsof ze allemaal in dezelfde ruimte aanwezig zijn. Maken organisaties in zo’n situatie gebruik van de i3CAMERA PRO, met de groothoeklens en omnidirectionele microfoon, dan zien alle thuiswerkers hun collega’s op kantoor haarscherp op de kleinere beeldschermen van hun laptops.

Het is belangrijk om voor technologie te kiezen die de medewerkers op de eerste plaats zet en mogelijkheden biedt om constructief bezig te zijn. De nieuwe i3TOUCH E-ONE, die compatibel is met andere producten, biedt een reeks functies die collaboratieve vergaderingen mogelijk maken. Om de medewerkers op afstand optimaal te kunnen laten participeren in de vergadering beschikt dit touchscreen over een aantal handige functies. Via het activeren van de draadloze split-screen is het mogelijk om tijdens een videoconferencing een whiteboard te gebruiken. Ook is het casten een fluitje van een cent: gebruikers kunnen naadloos tussen meerdere schermen wisselen. Schakelen tussen deze volledig interoperabele oplossingen gebeurt naadloos en dat zorgt ervoor dat deelnemers hun aandacht bij de vergadering houden en de sessies niet uitlopen.

Waarom vergaderfaciliteiten zo belangrijk zijn

Een bedrijf moet een plek zijn waar werknemers zich thuis voelen en ze vanuit de organisatie worden ondersteund bij hun verdere groei, zodat ze een wezenlijke bijdrage aan de doelstellingen van de organisatie kunnen leveren. Tools zijn slechts de eerste stap in het creëren van gelijkwaardigheid in een organisatie. Investeren in de juiste technologie zorgt ervoor dat organisaties hun medewerkers een plek kunnen bieden waar ieders stem telt en wordt gehoord. Want per slot van rekening is een inclusieve werkplek een productieve en aantrekkelijke werkplek, die voor medewerkers een belangrijke reden is om voor een bepaalde werkgever te (blijven) kiezen.

Door Yves Roose, Area Sales Manager BeLux / Corporate Collaboration Consultant – Alliance Partner Manager bij i3-Technologies

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in