Home Ondernemen & Business Sneller en makkelijker online shoppen dankzij AI en deep learning

Sneller en makkelijker online shoppen dankzij AI en deep learning

20
online

Retailers gebruiken kunstmatige intelligentie (AI) om informatie te vergaren, om in realtime te zien wat klanten bekijken en inzicht te krijgen in hun eerdere aankooppatronen. Op deze manier zijn ze in staat om nauwkeurige en gepersonaliseerde aanbevelingen te doen.

Met AI kunnen retailers dynamische verkoopprijzen toepassen op basis van de locatie, kenmerken en gewoonten van de klant. Zelfs na de aankoop kan AI bijvoorbeeld accessoires, garanties en andere logisch gerelateerde items aanbieden. Al helpen marketeers het gedrag van hun doelgroep te begrijpen en hun advertentieplaatsing te analyseren om ervoor te zorgen dat advertenties en campagnes effectief zijn en op de juiste manier worden weergegeven.

Deep learning

Daarnaast maakt AI online winkelen nog eenvoudiger voor de gebruiker. Zo maakt online retailer Zalando in zijn Optimal Cart Pick-algoritme gebruik van deep learning en GPU’s (Graphics Processing Units). Pinterest gebruikt AI om de ‘pin’-zoekopdrachten van klanten te stroomlijnen. En hen zo de beste matches voor te schotelen. Omnious heeft een AI-gestuurde, geautomatiseerde tagging-engine ontwikkeld die modefoto’s twee keer zo snel markeert dan mensen dit kunnen.

Jet.com (e-commerce), Modiface (beauty-apps) en Olay (gezichtsverzorging) gebruiken AI om slim shoppen mogelijk te maken. Voor Jet.com optimaliseert AI leveranciers, voorraden en aanbiedingen. Zodat het bedrijf bestellingen kan uitvoeren tegen de best mogelijke prijzen. Dankzij een combinatie van AI en modelleringstechnologie kunnen klanten van Modiface virtueel experimenteren met make-up voordat ze deze aanschaffen. Olay ontwikkelde een AI-gedreven tool waarmee klanten de perfecte producten voor hun huidtype kunnen vinden.

Positieve winkelervaringen

Criteo (internetreclame), een Britse supermarktgigant en luchtvaartmaatschappij KLM gebruiken AI om positieve winkelervaringen te genereren. De AI-gebaseerde, predictive data-analytics van Criteo levert 55 miljard dollar op dankzij online advertenties die kopers stuurt richting producten die ze willen. Een Britse supermarktgigant heeft een AI-geoptimaliseerd magazijn ontwikkeld dat klantorders perfectioneert en stroomlijnt, en KLM neemt wekelijks deel aan 15.000 gesprekken op social media met behulp van de AI-technologie van DigitalGenius.

NetApp en NVIDIA optimaliseren de detailhandel. Dit, om van winkelen een snellere, slimmere en meer belonende ervaring te maken. Ontdek hoe datavisionairs en online verkopers hun krachten bundelen met NetApp en NVIDIA. En AI en deep learning inzetten om talloze uitdagingen voor online shoppen te overwinnen.

Mike McNamara – Sr. Manager, Product & Solution Marketing bij NetApp

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here