Home Ondernemen & Business Verizon Business komt in actie om ondernemingen draaiende te houden

Verizon Business komt in actie om ondernemingen draaiende te houden

40

Verizon Business zet zich over de hele wereld in om zijn zakelijke klanten en kritische leveranciers van infrastructuur tijdens de COVID-19-pandemie operationeel te houden. Nu bedrijven hun activiteiten en, in veel gevallen, hun focus willen veranderen om hun klanten en hun gemeenschappen beter van dienst te kunnen zijn, komt ons team in actie om hen te helpen.

We praten elke dag met bedrijven die de volle kracht van deze immense ontwrichting voelen. Ze maken zich zorgen over hoe ze hun bedrijf draaiende kunnen houden tijdens de crisis. Maar ook over hoe ze zich kunnen voorbereiden op de toekomst als de pandemie eenmaal voorbij is. We hebben veel organisaties kunnen helpen met het nemen van enkele eenvoudige stappen om hun digitale infrastructuur te updaten en beter gebruik te maken van de technologie die ze hebben.

Een nieuwe bedrijfsfocus

Veel organisaties wereldwijd zijn druk bezig om hun bedrijfsvoering te veranderen. Zij concentreren zich op een betere ondersteuning van hun gemeenschappen in deze bizarre tijd. Veel bedrijven zetten bijvoorbeeld hun productiefaciliteiten in om kritische zorgapparatuur te bouwen of handreinigingsmiddelen te produceren. Anderen – met name supermarkten – bouwen nieuwe distributiecentra en breiden hun wagenpark uit om de toenemende vraag naar bezorgdiensten te kunnen ondersteunen.

Werken op afstand

Veel bedrijven zijn op zoek naar oplossingen om werknemers op afstand te laten werken. Dit, zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid of de prestaties. Onze eerste prioriteit is hierin om de capaciteit en beschikbaarheid van het uitgebreide wereldwijde IP-netwerk te maximaliseren. Een sterke netwerkfundering is namelijk essentieel om werken op afstand te ondersteunen.

Daarnaast kan ons Virtual Network Services (VNS)-productaanbod bijdragen aan veilige en betrouwbare toegang op afstand vanuit thuiskantoren, mobiele apparaten en internet-hotspots, waar werknemers zich ook bevinden. Onze Hosted Internet Breakout-oplossingen en VNS Secure Gateway hebben ingebouwde ondersteuning voor duizenden clients op afstand.

Zelf zijn we ook één van de vele bedrijven die zijn overgestapt op werken op afstand. Meer dan honderdduizend mensen wereldwijd – meer dan 80% van de medewerkers – werkt nu vanuit huis. Zij maken gebruik van tools en virtual private networks (VPN’s) om samen te werken. En om toegang te krijgen tot bedrijfsinformatie.

Virtuele klantenservice

We zien een sterke toename van de vraag naar virtuele contactcenters omdat bedrijven hun eigen klanten vanuit huis willen ondersteunen. Dit kan door eenvoudigweg het telefoonnummer van een medewerker te wijzigen of door de mogelijkheid toe te voegen om via een computer en internetverbinding te praten. Bedrijven hebben ook extra netwerkcapaciteit nodig of extra telefoonnummers. Maar ook andere uitbreidingen – soms tot zes keer het normale volume – of automatische en terugbeloplossingen die het belverkeer en de capaciteit van de agents in evenwicht houden.

Beveiligings- en bedrijfscontinuïteit

Beveiliging is een andere zorg voor bedrijven. Phishing en andere aanvallen nemen toe doordat cybercriminelen misbruik proberen te maken van de situatie. Ons team blijft klanten ondersteunen met een uitgebreide reeks beveiligingsoplossingen die hen op de hoogte houden van nieuwe bedreigingen en hun medewerkers en klanten beter kunnen beschermen.

We hebben onlangs richtlijnen gepubliceerd over de stappen die bedrijven moeten nemen om het welzijn van hun werknemers te waarborgen. En om de dienstverlening aan hun klanten te onderhouden. Deze omvatten:

  • Het netwerk aanpassen om een groot aantal externe medewerkers te kunnen ondersteunen
  • Technologie implementeren om samenwerken op afstand mogelijk te maken
  • Een kritisch infrastructuurplan ontwikkelen op basis van prioriteiten
  • Hulpmiddelen gebruiken om klanten vertrouwen en toegang tot de juiste middelen te geven
  • Toegangspunten beveiligen, zowel fysiek als op het netwerk

Daarnaast hebben we een nieuwe site met betrekking tot bedrijfscontinuïteit gelanceerd, die bedoeld is om zakelijke klanten te helpen hun bedrijf draaiende te houden.

Tami Erwin, Executive VP & Group CEO van Verizon Business Group

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in